نشست تخصصی

مسئله شناسی عدالت اجتماعی در ایران معاصر (۱۱)

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

[pdf-embedder url=”http://qevam.rushd.ir/wp-content/uploads/2019/08/آسیب-شناسی-کنکور.pdf” title=”آسیب شناسی کنکور”] [/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_message color=”info” css_animation=”flipInX”]سومین نشست تخصصی مسئله شناسی عدالت اجتماعی در ایران معاصر، تحت عنوان «آزمون نامیزان» به بررسی وضعیت آزمون سراسری از منظر عدالت اجتماعی و آموزشی می پردازد. 

جهت ثبت نام برای حضور در این نشست می توانید به لینک مراجعه فرمایید.

همچنین جهت آشنایی با ابعاد مسئله، پیش نویسی از طرح مسئله در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد:[/vc_message][tm_image image=”7596″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]یازدهمین جلسه از جلسات مسئله شناسی عدالت اجتماعی ناظر به بررسی عدالت آموزشی در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها، ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد. در نشست اول (جلسات ۱-۵) به بررسی حقوق و دستمزد کارکنان دولت در بودجه ۹۸ و در نشست دوم (جلسات ۶-۱۰) به بررسی یارانه های پنهان از منظر عدالت پرداخته شد. در جلسه اول از نشست سوم نیز ابتدا به بررسی پیش نویس اولیه گذشت.

بر این اساس، ابتدا مسئله آزمون سراسری با ابعاد و پیوندهای متکثرش در نظام مسائل اجتماعی به بحث گذارده شد. این ابعاد عبارتند از:

حاکمیت صنعت تست و کمک آموزشی، بخش بندی آموزش و نابرابری ها، پیوند مدرک و اشتغال، انتقال فشار از کارشناسی به ارشد و دکتری، درآمدزایی آزمون سراسری، عدم تعادل تربیتی، ملاک های پذیرش دانشجو (آزمون، سابقه تحصیلی، تقاضانامه، عوامل جمعیتی)، انحراف در آینده رشته های علوم انسانی و علوم پایه به دلیل فشار تقاضا بر رشته علوم تجربی، سهمیه ها، جنسیت، اشتغال و ازدواج.

پس از این طرح بحث تفصیلی، مقرر شد برای جلسه آینده، چارچوبی برای تحلیل مسئله کنکور از منظر عدالت آموزشی، تهیه و بر اساس آن، مسئله بررسی شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا