عدالت در اندیشه امام موسی صدر

عدالت در اندیشه امام موسی صدر (۱)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اولین جلسه از مجموعه درس‌گفتارهای «عدالت در اندیشه امام موسی صدر»، روز دوشنبه ۴ آذرماه ۹۸ با حضور دکتر عادل پیغامی به همت هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام  برگزار شد.

در نشست اول که با حضور افراد ثبت‌کننده این دوره و اعضای هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد برگزار شد، دکتر پیغامی با اشاره به اهمیت ذاتی موضوع عدالت به عنوان فلسفه بعثت انبیاء و مأموریت انسان بر روی زمین به عنوان خلیفه الهی، به تشریح اهمیت مراجعه به زیست، سیره و آثار امام موسی صدر در حوزه عدالت پرداخت.

در نشست اول، ایشان با توجه به اهمیت لبنان و شکل‌گیری و تکوین جریان شیعی در آنجا از عصر ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، به صورت تاریخی به لبنان و زمینه‌های مستعد این منطقه به لحاظ تاریخی و جغرافیایی پرداختند و این مرور تاریخی را تا سده حضور اجداد امام موسی صدر در لبنان مرور کردند. در ادامه نیز وارد زندگی و زیست امام موسی صدر از ابتدای تولد تا تحصیلات ابتدایی در این حوزه شدند و حضور ایشان در قم، نجف و لبنان را تا سال ۱۳۳۸ مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. پرداخت به آنچه امام موسی صدر از سال ۱۳۳۸ به بعد در لبنان انجام دادند، به جلسه آتی موکول شد.

جلسات درس گفتارهای «عدالت در اندیشه امام موسی صدر» هر هفته دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح در مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌شود و حضور در این جلسات آزاد اما نیازمند ثبت نام است.

در ادامه صوت نشست اول این درس‌گفتارها در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد:​[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][tm_image action=”custom_link” custom_link=”url:http%3A%2F%2Fqevam.rushd.ir%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F11%2F98.09.04-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84.mp3|||” image=”4831″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا