نشست تخصصی

نشست تخصصی بررسی آسیب های اجتماعی و برنامه های فرهنگی نهادهای بین المللی

هسته عدالت پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) میزبان خانم دکتر خزعلی، عضو محترم  شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. در این جلسه ایشان نکاتی را با محوریت آسیب های اجتماعی طرح نمودند.

اینشان معتقدند که دشمن فهمیده است برای ضربه زدن به دین و اسلام باید از نهاد خانواده شروع کند. چراکه با تغییر خانواده کل جامعه دچار مخاطره خواهد شد. از این رو دشمن خانواده را مرکز هجمه‌های خود قرار داده و درصدد تغییرجایگاه زن در خانواده است. هدف غایی دشمن از این کار تغییر حرث و نسل مسلمین در مرحله نخست و نابودی آن در گام بعدی است.

ایشان اضافه کردند یکی از مشکلاتی که ما در نهاد خانواده با آن مواجهیم، مشکل از دست دادن استقلال خود در برنامه ریزی است. قوانین داخلی در کشور ما بر اساس اسناد توسعه پایدار بوده و شاخص هایی مثل برابری جنسیتی را ترویج می کنند. هدف از این سیاست های کلان تغییر هویت جنسیتی افراد است.

یکی از مهمترین این اسناد، سند ۲۰۳۰ است. هدف سند ۲۰۳۰ است که هدف آن استاندارد سازی آموزش و نهایتاً نابودی همه ادیان الهی و پذیرش الگوی سکولار آموزش است. بنابراین رویه این سند تغییر فرهنگی و اخلاقی ماست.این سند کاملاً الزام‌آور بوده و حق شرط در آن پذیرفته نیست.

در نظر خانم دکتر خزعلی علت اصلی پذیرش این اسناد که باعث حاکمیت فرهنگی بیگانه بر ما می‌ گردد، وجود مدیریت دوگانه در سطوح میانی نظام است که تحت تأثیر نفوذ بین‌المللی زود اجرا می شود. متاسفانه در حالی که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ماه ها پشت درب ها برای طرح در جلسات می ماند، تعهدات بین المللی همچون سند ۲۰۳۰ در عرض چند ما تصویب، اجرا و گزارش داده می شود و ایران به عنوان نخستین پیشگام در این مسیر مورد تقدیر نهادهای بین المللی قرار می گیرد.

ما با پذیرش الگوی یونسکو در آموزش مجبور به پذیرش هدایت کارشناسی شده توسط مستشاران خارجی و نهایتاً نظارت و گزارش آنها شده ایم. این فاجعه زمانی به اوج می رسد که معلمان ما باید الزاماً این آموزش‌ ها را ببینند و در غیر این صورت با استخدام آنها ممانعت به عمل می‌ آید.

ایشان فرمودند متأسفانه از ابتدای انقلاب با اجرای ۸۷ برنامه تحت حاکمیت یونسکو و نهادهای بین المللی درباره نهاد خانواده، این نهاد امروزه با بحرانی جدی مواجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا