عدالت در اندیشه امام موسی صدر

عدالت در اندیشه امام موسی صدر (۳)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]سومین جلسه از مجموعه درس‌گفتارهای «عدالت در اندیشه امام موسی صدر»، روز دوشنبه ۲ دی ماه ۹۸ با حضور دکتر عادل پیغامی به همت هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام  برگزار شد.

بحث در جلسه اول، با توجه به اهمیت لبنان و شکل‌گیری و تکوین جریان شیعی در آنجا از عصر ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، به صورت تاریخی به لبنان و زمینه‌های مستعد این منطقه به لحاظ تاریخی و جغرافیایی پرداخته شده و این مرور تاریخی تا سال ۱۳۳۸ و حضور امام موسی صدر در لبنان دنبال شد. در جلسه دوم، مجموعه فعالیت‌های علمی و تشکیلاتی امام موسی صدر از سال ۱۳۳۸ در جنوب لبنان تا سال ۱۳۵۰ مرور شد.

در جلسه سوم از ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ در زندگی و سیره عدالت خواهانه امام موسی صدر، به گفتگو پرداخته شد. این دوره مقارن حمله اسرائیل به جنوب لبنان، جنگ داخلی لبنان، سفر ایشان به لیبی و در نهایت ربایش امام موسی صدر در شهریور ۱۳۵۷ است. در این جلسه، بررسی زندگی و تاریخ وقایع حیات امام موسی صدر به اتمام رسید و از جلسه آینده، وارد مباحث اندیشه ای در حوزه عدالت خواهیم شد.

جلسات درس گفتارهای «عدالت در اندیشه امام موسی صدر» هر هفته دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح در مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌شود و حضور در این جلسات آزاد اما نیازمند ثبت نام است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][tm_image action=”custom_link” image=”4831″ custom_link=”url:http%3A%2F%2Fqevam.rushd.ir%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F12%2F13981002.mp3|||”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا