اخبار هسته

هشت روز با هسته عدالت پژوهی

نمایشگاه فرصت مغتنمی برای عرضه افکار، ایده ها و آرمان ها از یک سو و دریافت نگاه ها، همکاری ها و امیدها از سوی دیگر است. آنچه در این سفر هشت روزه نمایشگاهی گذشت، هسته عدالت پژوهی را با فرصت هایی جدید روبرو ساخت.
با توجه به سه خلا موجود در عرصه عدالت اجتماعی (فقدان نظریه اسلامی عدالت اجتماعی، ترویج این نظریه و ابعاد آن در فرهنگ تخصصی و عمومی، نهادسازی در راستای انتقال ایده به اثر نهایی و اقامه عدالت اجتماعی)، هسته عدالت پژوهی نیز اقدامات خود را در این سه محور، سازمان دهی کرده است. در این راستا، بیش از ۵۰ خروجی در قالب کتاب، گزارش، مقاله، فصلنامه، سیر مطالعاتی، مستند و … در این نمایشگاه به معرض جامعه علمی قرار گرفت.
گفتارهایی در عدالت اجتماعی، فهم جوهره اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای در عرصه عدالت، شاخص ترکیبی عدالت اجتماعی، پایش هندسه معرفتی عدالت، گزارش فرصت مطالعاتی ترکیه، مستند نقطه گمشده، نظام موضوعات حوزه عدالت، گزارشات نهادشناسی و …. از جمله محصولاتی بودند که در این نمایشگاه عرضه شد.
تازه های نشر سال ۱۳۹۷ در این نمایشگاه عبارت بودند از: شماره اول و دوم فصلنامه عدالت اجتماعی، سایت هسته عدالت پژوهی، کتاب عدالت به زبان ساده، گزارش چهارگانه شاخص ترکیبی عدالت اجتماعی، گزارش فرصت مطالعاتی ترکیه با تمرکز بر فهم و تحلیل وضعیت اقلیت شیعه ترکیه.
فضای نمایشگاه، توام با رخداد دیگری نیز بود. نشست عمومی «معیشت امروز مردم» با تاکید بر سیاست های حمایتی دولت از اقشار محروم در تکانه های اقتصادی فعلی، با حضور دکتر عادل پیغامی و دکتر احسان خاندوزی برگزار شد. در این نشست تحلیلی از وضعیت موجود و پیشنهاداتی در حمایت از اقشار محروم بیان شد.
در این نمایشگاه فرصتی ایجاد شد تا صاحب نظران مختلف در خصوص محورهای فعالیت هسته به طرح پیشنهادات، ایده ها و انتقادات بپردازند. نمایشگاه فضای مساعدی نیز برای تعامل با دانشجویان رشته های مختلف فراهم کرد تا از آن طریق، گفتگوهایی شکل گیرد و دانشجویان علاقمند به عدالت پژوهی، وارد شبکه این هسته شوند. از سوی دیگر، بازدید مجموعه های مشابه بیرونی از نمایشگاه، ارتباطاتی برای همکاری های بیشتر در این عرصه را فراهم کرد.

هسته عدالت پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام همچنان مشتاق گفتگو و بهره مندی از نظرات و تعامل با اندیشمندان و علاقمندان حوزه عدالت اجتماعی است.

 

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Slider_Widget”][/siteorigin_widget]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ckuqhhby/qevam12/wp-includes/functions.php on line 5373