اخبار هسته

کتابخانه تخصصی عدالت

یکی از زیرساخت های مهم علمی جهت اشاعه و گسترش ادبیات موضوع یک حوزه نظری، شکل گیری یک کتابخانه تخصصی با هدف آشنایی و افزایش دسترسی پژوهشگران به کتاب ها و آثار یک حوزه مطالعاتی است.

کتابخانه تخصصی عدالت پژوهی با هدف تسهیل پژوهش برای عدالت پژوهان به اهتمام هسته عدالت پژوهی مرکزرشد دانشگاه امام صادق(علیه السلام) با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق(علیه السلام) طراحی و در «پاتوق کتاب صادق» (مجموعه ورودی ابتدای دانشگاه موسوم به انتشارات دانشگاه) در حال اجرایی شدن است. در فاز اول این کار بیش از ۱۷۰ عنوان کتاب حوزه عدالت که به زبان فارسی وارد بازار نشر شده است، به شکل حداکثری شناسایی و مراحل تهیه و آماده سازی آن در حال انجام است.

کتابهایی که در حال حاضر در بازار نشر وجود دارد، در این کتابخانه تخصصی قابل تهیه برای علاقه مندان خواهد بود. از سایر کتب نیز که در حال حاضر در بازار نشر وجود ندارد، حداقل نسخه ای برای مطالعه و پژوهش علاقه مندان به حوزه عدالت وجود خواهد داشت. در گردآوری منابع رویکرد حداکثری بوده به گونه ای که کمتر کتابی را در حوزه عدالت می توان نام برد که در مخزن این کتابخانه نباشد. البته به روزرسانی و رصد کتاب های جدید جهت اضافه کردن آن به کتابخانه به پویایی و جامعیت آن خواهد افزود.

در فازهای بعدی این کتابخانه تخصصی به ترتیب بانک جامع اطلاعاتی مقالات و گزارشهای پژوهشی، پایان نامه ها و رساله های دکتری و منابع برتر لاتین در حوزه عدالت پژوهی اضافه خواهد شد. ایجاد بستری برای مطالعه، مباحثه و معرفی و نقد کتاب در فضای پیش بینی شده برای کتابخانه تخصصی از دیگر موارد پیشنهادی جهت بهبود این مجموعه تخصصی در حوزه عدالت پژوهی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا